sâmbătă, 15 ianuarie 2011

Unt de casa -gata in 15 minute(fara robot)


 Am obtinut aceasta reteta prin amabilitatea unei persoane care se ocupa cu producerea si comercializarea de produse lactate(in piete). Eu cautam unt de casa (urma sa il folosesc la dulciurile de Craciun) si pentru ca nu am gasit in piata, am  fost sfatuita sa il obtin chiar eu, acasa, fara un prea mare efort.

INGREDIENTE:
400 gr smantana grasa (am cumparat-o din piata,direct de la producator) 
1 pahar apa calda

Smantana si apa se introduc intr-un borcan(eu am folosit un borcan de 2 l)

Se strange bine capacul si se agita borcanul (se roteste, se inclina rapid dintr-o parte in alta,etc, important este sa agitati bine compozitia).
Toata operatiunea dureaza 10-15 minute.
Dupa ce se formeaza untul, se scoate si se pune intr-o strecuratoare

Se spala bine sub jet de apa  rece, pentru a indeparta tot zerul. 
Se scoate apoi intr-un castron si se preseaza bine, pentru a indeparta surplusul de apa.
Dupa cum se vede si in imaginea de mai jos, am obtinut 175 gr. unt .
Calitatea este  net superioara untului care se gaseste in comert.

Pofta buna!

5 comentarii:

Lily spunea...

Comentarii preluate de la articolul original- blog Lily's Cakes:

Anonymous said...

am descoperit chiar azi blogul tau, imi place f. mult..dar nu stiu din ce motiv......merge fffff greu!!! am vrut sa citesc mult mai multe retete dar....cum ti-am zis....astept mult pana se-ncarca pagina.....oricum, mai incerc~!~~esti tanara si fffff talentata,felicitari!(si eu sant din Arad-hi,hii).Lucia
December 18, 2010 6:43 PM
krissy said...

Nu stiam ca se poate face acasa...mereu de invatat cate ceva :)
December 19, 2010 1:55 AM
lacri said...

Felicitari!Inca o reteta interesanta si folositoare!Trebuie sa o incerc si eu,pentru ca imi place sa folosesc unt de calitate la dulciuri dar si pentru mancat.Multumesc.
December 20, 2010 11:04 AM

Diana's yummy spunea...

Nu stiam ca asa de usor se obtine untul.
Multumesc de reteta, o voi folosi :)

Sanda spunea...

Aha! Deci nu am nevoie de o centrifuga din aia smechera si speciala! Bine de stiut ca pot sa fac unt comestibil in mod voit - nu doar accidental/involuntar (ca atunci cand bat frisca prea mult timp)...:)

ionescu calin spunea...

se poate face unt din smantana de comert?

Lily spunea...

Nu am incercat cu smantana din comert. Nu cred ca ar iesi unt din acea smantana, daca ne gandim cam ce contine :)

Trimiteți un comentariu

Unitati de masura



Produse

Grame

Grame

Grame

Grame


1 Cup

1 Ounce(oz)

1 Lingurita

1 Lingura








Praf de copt



4.6 grame

13.8 grame


Bicarbonat de sodiu



4.6 grame

13.8 grame


Unt

227


4.7 grame

14.2 grame


Lapte batut(iaurt moale)

245

30.6 grame per fl oz




Faina alba

125





Faina integrala

120

15 grame per oz

2.5 grame

7.5 grame


Gelatina alba

227

28.38 grame

4.7 grame

14.1 grame


Ulei de masline

216


4.5 grame

13.5 grame


Ulei vegetal (lichid)

218


4.6 grame

14 grame


Unt de alune

258





Orez alb cu bob lung

185





Sare fina de masa

292





Grasime vegetala

205


4.2 grame

12.8 grame


Zahar brun

220


4.6 grame

13.8 grame


Zahar tos

200


4.2 grame

12.6 grame


Zahar pudra

120


2.5 grame

8 grame


Esenta de vanilie

208


4.2 grame

13 grame


Apa

237

29.57 grame




Drojdie uscata

224

28.00 grame